TÜRKİYE de İİBF Okumak

 Bugün sizlere ekonomi konusunun dışın da benim de mensubu olduğum İİBF'den biraz bahsetmek istiyorum. Maalesef Ülkemiz de gereken ilgiyi ve değeri görmeyen İİBF'ler den her yıl tonlarca mezun veriliyor. Bu arada İİBF'nin açılımı ( İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi) Temel olarak sosyal bilimler alanın da yer alan İİBF içerisin de birçok bölümü barındırıyor. İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Maliye vb. Şahsi fikrim Ülkemiz için değerli olacak bölümler ve değerlendirilmesi gerekildiği düşündüğüm bölümler. Ancak bu bölümler bir zamanlar gerektiği ilgiyi bir oranda görmüş olsa da son yıllarla beraber inanılmaz bir yığılmanın olduğu bölümlerden. Sadece bu fakülteye has olmayan yığılma durumu maalesef bizim bölümler de de çok fazla görüldüğü için artık bu bölüm mezunu olduğumuzu söylemekte veya bu bölümlerden herhangi birisini okuduğumuz da boşa okuyorsun lafzını duymamaya alışır olduk . Biz İİBF liler olarak devletin tüm İİBF mezunlarına iş olanağını sunmasını zaten beklemiyoruz ama bir oran da bizlere hem devlet hem özel sektörde iş olanakları yaratılmasını talep ediyoruz. Başka Ülkelere baktığımız da çok önemli olan bu bölümlerin böyle revaçta kalmasına hem üzülüyor hem de şaşırıyoruz. Biraz da bölümlerden bahsetmek istiyorum. Ben işletme bölümü okuyorum bölümü şöyle değerlendirdiğim de çok geniş alanı olan kimseyi tek bir alana sabit bırakmasa da yine de inanılmaz derece de iş başvuruların da yetkinlikler istenen bir bölüm. Okuması zevkli ama bir iş vs olanağı şansı sunmadığı takdir de maalesef sonu hüsranla biten keşke okumasaydım denilen bir bölüm. 

Eğer Ülkemiz de İİBF okuyorsanız sürekli kendinizi geliştirmeniz kendinize kattığınız farklılıklar ile rakiplerinizin bir adım önüne geçmeniz gerekiyor. Bunun için de okul dönemini iyi değerlendirmek ve  farklı şeyler yapmak sizlerin katkısına olacaktır. Geçenler de şöyle bir söz duymuştum İşletme okuyup Çaycı da olabilirsiniz. O işletmenin sahibi de Bu son cümle de hepimize birer umut ışığı olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uzunca Bir Aranın Ardından...

Yaş 27 Hayatın Bana Öğrettikleri